lördag 12 januari 2013

Välkommen till min nya blogg

Välkommen till denna blogg.

Den har nyligen öppnats och inom några dagar så kommer de först inläggen att läggas upp.

Jag skriver företrädesvis om utrikespolitiska, viktiga och känsliga händelser, debatter och analyser i Centralasien (Afghanistan och Pakistan), Mellanöstern (Libyen, Irak, Syrien, Gaza) och USA.
Uppvuxen i både Tyskland och Sverige, skrev jag in mig på Lunds Universitet 1981, Juridicum, men flyttade senare till Stockholm och Stockholms Universitet (Juridicum) innan jag 1988 avslutade mina studier vid Georgetown University, Law School, Washington D.C, USA.
Efter många år i USA, Schweiz och Tyskland med ett förflutet från finans och kapitalmarknaden med UBS och Credit Suisse, i bl.a Zürich, Hamburg, Luxembourg, som Hotellchef i Österrike, som VD inom Team 4 Arkitekter och dess amerikanska dotterbolag, som Redovisningschef hos Scanbox International Sweden och inköpare åt vinimportörer gentemot Systembolaget och finländska ALKO. Jag har lämnat affärsvärlden för att ägna mig åt studier och forskning samt författarskap. Jag bor sedan 2010 i Sheffield och Stockholm.
Det jag framförallt skriver om är intressanta och uppmärksammade händelser som återges i fack-text eller reportageform inom områden som internationell politik, mänskliga rättigheter och historia samt andra intressanta områden i världspolitiken. Jag skriver på svenska, engelska och tyska.
Ni kan följa mina arbeten via följande länkar:
Renewmagazin: www.renewmag.se
Twitter: @Lohrgenstahl
Några av mina senaste böcker som getts ut:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar